ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ
Θέμα: «Παρέμβαση της Πανελλήνιας Αγωνιστικής Σπουδαστικής Παράταξης, σχετικά με την ισοτίμηση των Πτυχίων των αποφοίτων των Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Τ.Ε.Ι. Πειραιά»
Με λύπη μας, κατά την κατάθεση του σχεδίου νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής στην Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, καθώς και από τις εξαγγελίες του Υπουργού, διαβάζουμε πως δεν προβλέπεται καμία νομοθετική διάταξη σχετικά με την ισοτίμηση των τίτλων σπουδών των αποφοίτων Τ.Ε.Ι με αυτά το Πανεπιστημίου.
Τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην χώρα μας κατά γενική ομολογία ταλαιπωρήθηκαν για πολλά χρόνια σχετικά με την αναβάθμιση τους σε Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Ενώ στις χώρες του εξωτερικού και κυρίως της Δυτικής Ευρώπης, τα Technical Institutes είναι εφάμιλλα των Πανεπιστημίων και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό αλλά και σε εφόδια των αποφοίτων για την αγορά εργασίας, στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο διαχωρισμός ανάμεσα στους αποφοίτους των δύο Ιδρυμάτων από την κοινωνία ήταν τέτοιος ώστε να υποβαθμίζει την ποιότητα των Τ.Ε.Ι. και να δημιουργεί ένα πλαίσιο επαγγελματικών δικαιωμάτων, μία μορφή επιμελητηριακού φορέα παραπλήσια του Τ.Ε.Ε. - χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, θεσμικό ή λειτουργικό - που εν πράγμασι εξασφαλίζουν μόνο την τυπική τους υπόσταση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ο Νόμος 2916/2001, ήταν αυτός ο οποίος ανωτατοποίησε τα Τ.Ε.Ι. και αναδιάρθρωσε ουσιαστικά την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, εφόσον με την εφαρμογή του μετονόμασε τα Τ.Ε.Ι., σε Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και έπαψαν πλέον - νομικά και μόνο - να αποτελούν το φτωχό συγγενή της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Σε αυτό το σημείο δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός, ότι στους απόφοιτους των ΚΑΤΕΕ (προγενέστερα των Τ.Ε.Ι.), δόθηκε η δυνατότητα ισοτίμησης των Πτυχίων τους με αυτά των Τ.Ε.Ι.
Επανερχόμενοι, λοιπόν, στο ζήτημα της ίδρυσης του ΠΔΑ, το Σχέδιο Νόμου δεν προβλέπει καμία νομοθετική ρύθμιση όσον αφορά την ισοτίμηση των Πτυχίων των αποφοίτων των Τ.Ε.Ι. Η Πανεπιστημιοποίηση των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων δεν είναι ένα θέμα που τέθηκε τώρα στην συζήτηση αλλά ένας μακροχρόνιος αγώνας της εκπαιδευτικής και της ακαδημαϊκής κοινότητας. Θεωρούμε τουλάχιστον υποκριτική την στάση της Κυβέρνησης να μην μεριμνεί για την ισοτίμηση των πτυχιούχων εφόσον η Πανεπιστημιοποίηση είναι ουσιαστικά μία συνέχεια της Ανωτατοποίησης των Τ.Ε.Ι. στην οποία έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται και οι απόφοιτοι των δύο Ιδρυμάτων.
Ως ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ, δεν παρεμβαίνουμε μονάχα για να θίξουμε το μείζον αυτό ζήτημα αλλά θέλουμε να είμαστε αρωγοί μίας προσπάθειας βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης προτείνοντας δύο τρόπους κατά τους οποίους οι απόφοιτοι των δύο ιδρυμάτων (αποκλειστικά και μόνο όσοι εισήλθαν από το χειμερινό εξάμηνο του 2001 και μετά) θα έχουν την δυνατότητα ισοτίμησης.
Συγκεκριμένα,
Να σχηματιστούν ομάδες εργασίας από την Διοικούσα Επιτροπή του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής οι οποίοι θα μεριμνήσουν για την καταγραφή των αποφοίτων. Έπειτα, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα το οποίο θα το υποδείξουν οι Γραμματείες των Τμημάτων καθώς και οι Κοσμητείες θα καλέσουν τους αποφοίτους να παραστούν στην Γραμματεία έτσι ώστε.
1) Εάν ένας απόφοιτος Τ.Ε.Ι, έχει εκπονήσει και Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Π.Μ.Σ. - MScs), θα έχει το προνόμιο της αυτοδίκαιης ισοτίμησης.
2) Εάν κάποιος απόφοιτος δεν έχει λάβει κάποιον άλλον τίτλο σπουδών πέραν του Πτυχίου του, θα κληθεί να εξεταστεί σε ορισμένα μαθήματα του νέου διαμορφωμένου Προγράμματος Σπουδών, ώστε με την διεκπεραίωση τους, να τεθεί σε δυνατότητα ισοτίμησης το Πτυχίο του με αυτό του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.