ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΑΣΠ ΓΙΑ ΤΟΝ Ν.4485

2018-04-27

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΑΣΠ 

Θέμα: Παρέμβαση Πανελλήνιας Αγωνιστικής Σπουδαστικής Παράταξης στον Ν.4485 (ΦΕΚ Α', 114/04.08.2017) , «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».

 Ο Νόμος 4485/2017, «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και το κεφάλαιο της Συνδιοίκησης, της συμμετοχής δηλαδή των φοιτητών στα Όργανα Διοίκησης του Πανεπιστημίου. Διαβάζοντας διεξοδικά τον νόμο, ενιστάμεθα σε συγκεκριμένα άρθρα , τα οποία και παραθέτουμε.

 Αναλυτικά:

 Άρθρο 5 

Δεν διαφωνούμε με την διατύπωση, αλλά με την πολιτική που έχει κυριαρχήσει σε αυτό το κομμάτι. Η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας πρέπει να είναι μέρος μίας συνολικής πολιτικής, γεωγραφικής τοποθέτησης των Ιδρυμάτων. Έτσι, θα αποφεύγεται η δημιουργία παραρτημάτων για ιδιωτικά οφέλη.

 Άρθρο 9

 Δεν γίνεται σε έναν νόμο που αφορά την παιδεία-οργάνωση-δομή να είναι ασαφής. Στο Άρθρο 9, Παράγραφος 2, δεν εξασφαλίζεται με σαφήνεια η διαλογή των «εξαιρετικών περιπτώσεων».

 Άρθρο 22

Το Συμβούλιο Τμήματος πρέπει να υφίσταται, καθώς είναι το πιο αντιπροσωπευτικό όργανο για την εύρυθμη λειτουργία των τμημάτων. Αντίθετα, στο Άρθρο 22, Παράγραφος 1, περιορίζεται η ύπαρξη του σε πολλά τμήματα, ανάλογα με τον υπάρχοντα αριθμό κατευθύνσεων. Αν δηλαδή, αριθμός κατευθύνσεων < 3, τότε δεν υφίσταται Αν, αριθμός κατευθύνσεων >=3, τότε υφίσταται. Λόγω μεγέθους και ευελιξίας, το Συμβούλιο Τμήματος θα έπρεπε να λαμβάνει αποφάσεις με άμεση ισχύ. Αντίθετα στο Άρθρο 22, Παράγραφος 3, το Διοικητικό Συμβούλιο λαμβάνει αποφάσεις γνωμοδοτικού χαρακτήρα και τις εναποθέτει στην γενική συνέλευση του τμήματος. Επίσης, κρίνουμε αναγκαία την ύπαρξη ενός οργάνου μικρού και ευέλικτου που θα παίρνει άμεσα αποφάσεις για τα θέματα που απασχολούν το εκάστοτε τμήμα. Αυτό το ρόλο μπορεί να του έχει το συμβούλιο τμήματος τοποθετώντας το ιεραρχικά πάνω από την γενική συνέλευση τμήματος. Έτσι, θα πρέπει να πάψει ο γνωμοδοτικός χαρακτήρας του διοικητικού συμβουλίου και να έχει χαρακτήρα αποφάσεων με άμεση ισχύ. Κατά συνέπεια, εισηγητικό ρόλο προς το διοικητικό συμβούλιο πρέπει να έχει η γενική συνέλευση. 

 Άρθρο 23

 Η θητεία του Προέδρου του Τμήματος πρέπει να ευλογεί την ευημερία και την προοπτική του τμήματος. Αντίθετα στο άρθρο 23, παρ.1, ο Πρόεδρος μπορεί να εκλεγεί για οκτώ χρόνια με δικαίωμα μιας φοράς επανεκλογής. Αυτό το καθεστώς μπορεί να ευνοήσει τις παθογένειες που υπάρχουν μέχρι σήμερα στην διαχείριση των τμημάτων, δεν εξασφαλίζει την διαφάνεια του τμήματος.

 Άρθρο 26

 Στο Άρθρο 26, Παράγραφος 1, ορίζεται η μονοπρόσωπη εκπροσώπηση των φοιτητών στους τομείς των τμημάτων κρίνοντας από το προ νομικό καθεστώς είναι απαράδεκτο, από μέρους της κυβέρνησης, να ευαγγελίζεται την επαναφορά της συνδιοίκησης από την στιγμή που ίσχυε η συμμετοχή δύο προπτυχιακών φοιτητών στις συνελεύσεις του τομέα. Άρθρο 28 Η σύνταξη «κώδικα δεοντολογίας και καλής πρακτικής», για ακαδημαϊκά, διοικητικά και ερευνητικά θέματα, είναι απαραίτητη για την σωστή λειτουργία ενός ιδρύματος. Παρόλα αυτά, στο Άρθρο 28, Παρ.2, υποπαράγραφος β, γ και δ, δημιουργείται η εντύπωση ότι δίνεται αρμοδιότητα σε βαρυσήμαντα πρόσωπα του Ιδρύματος να αξιολογούν την συνολική λειτουργία του Ιδρύματος. Έτσι προκύπτει ένα περιβάλλον αδιαφανές, καθώς οι ίδιοι διευθυντές σχολών αξιολογούν το προσωπικό τους. Για τους παραπάνω λόγους, θα έπρεπε να συγκροτηθεί και να εφαρμοστεί ένα πλαίσιο διαφανούς αξιολόγησης με ακαδημαϊκά και εργασιακά κριτήρια που θα έχουν συμμετοχή και οι φοιτητές, αφού αξιολογείται το σημαντικότερο κομμάτι των σπουδών, δηλαδή το προσωπικό και η λειτουργία τους.

 Άρθρο 49

 Στο Άρθρο 49 που αναφέρεται στην χρηματοδότηση των Π.Μ.Σ, πέραν από τις συνήθεις χρηματοδοτήσεις, ιδιωτικών φορέων αλλά και εκμετάλλευση μέρους των εσόδων των Ε.Λ.ΚΕ. των Α.Ε.Ι. Παρατηρούμε και, ταυτόχρονα, ενιστάμεθα στον τρόπο κατά τον οποίον θα υλοποιηθούν οι παραπάνω διακεκριμένες χρηματοδοτήσεις. Από την μία πλευρά, η χρηματοδότηση από ιδιωτικό φορέα πρέπει να γίνεται στα πλαίσια ευημερούς συνεργασίας ΑΕΙ-ιδιώτη και θα διασφαλίζεται το ποιοτικό προϊόν που θα παράγει ο εκάστοτε υπότροφος. Από την άλλη πλευρά, η χρήση μέρους των εσόδων των ΕΛ.ΚΕ. των ΑΕΙ θα πρέπει να υλοποιείται με την ενδεδειγμένη διαφάνεια που επιτάσσει η ηθική λειτουργία των χρηστών απέναντι στο Ίδρυμα.( Σε αυτό το σημείο, προκύπτει και το ζήτημα της διαύγειας, {Άρθρο 57, Παράγραφος 2)

Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε