ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΣΠ ΓΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΣΕ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 14/12/2018
- ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΣΠ
Προς : «Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».
Κοιν. : «Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ,κ. Γαβρόγλου».
Θέμα: «Πρόταση της Πανελλήνιας Αγωνιστικής Σπουδαστικής Παράταξης για αναβάθμιση όλων των τμημάτων της Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής».
Οι διαδικασίες για την Πανεπιστημιοποίηση, με την συγχώνευση του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πειραιά, έχουν πλέον ολοκληρωθεί. Τα Πανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών καθώς και οι χώροι στους οποίους θα πραγματοποιούνται τα μαθήματα του εκάστοτε τμήματος έχουν οριστικοποιηθεί. Ωστόσο, παρά τη δημιουργία του ΠΑΔΑ δεν έχει υπάρξει κάποια ουσιαστική αναβάθμιση του πτυχίου, καθώς παραμένει ένα ίδρυμα τετραετούς φοίτησης, οι απόφοιτοι του οποίου δεν έχουν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Παρόλο που δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα τα επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους της Σχολής Μηχανικών, έχει γίνει αισθητή η εφαρμογή των νέων, αναβαθμίσμενων, προγραμμάτων σπουδών. Σύσσωμη τόσο η ακαδημαϊκή όσο και η εκπαιδευτική κοινότητα, σε πλήρη συνεργασία, συνέβαλε στην προσθήκη συγκεκριμένων μαθημάτων που στοχεύουν στην εξειδίκευση του αντικειμένου του εκάστοτε τμήματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα νέα προγράμματα σπουδών να είναι εφάμιλλα του Πολυτεχνειακου κύκλου σπουδών, καθώς συνδυάζουν αρμονικά τα δύο σημαντικότερα στοιχεία ενός Μηχανικού : Την Θεωρητική γνώση με την Εργαστηριακή εφαρμογή.
Τα τεχνολογικά εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα μας κατά γενική ομολογία ταλαιπωρήθηκαν για πολλά χρόνια σχετικά με την αναβάθμισή τους σε πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ενώ στις χώρες του εξωτερικού και κυρίως της Δυτικής Ευρώπης, τα Technical Institutes είναι εφάμιλλα των πανεπιστημίων και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό αλλά και σε εφόδια των αποφοίτων για την αγορά εργασίας, στην Ελλάδα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο διαχωρισμός ανάμεσα στους αποφοίτους των δύο ιδρυμάτων από την κοινωνία ήταν τέτοιος ώστε να υποβαθμίζει την ποιότητα των Τ.Ε.Ι και να δημιουργεί ένα πλαίσιο επαγγελματικών δικαιωμάτων, μία μορφή επιμελητηριακού φορέα παραπλήσια του Τ.Ε.Ε. -χωρίς κανέναν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, θεσμικό ή λειτουργικό- που εν πράγμασι εξασφαλίζουν μόνο την τυπική τους υπόσταση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εν κατακλείδι καθως η Σχολή Μηχανικών πληρεί όλες τις προϋποθέσεις, τόσο σε υλικοτεχνική υποδομή όσο και σε εκπαιδευτικό προσωπικό, και προκειμένου να δοθεί λύση στον προσδιορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του ΠΑΔΑ προτείνουμε :
Την αναβάθμιση όλων των τμημάτων της Σχολής Μηχανικών σε πενταετούς φοίτησης.